Kunnon Startti.
   

Ryhmien esittely

Kunnon Startin ryhmätila Kunnon Kehossa toimivat ryhmät ovat aina pienryhmäharjoittelua (max 15 hlöä), ohjaajina erikoiskoulutetut fysioterapeutit ja koulutetut personal trainerit. Ryhmät ovat siten turvallisia ja harjoittelu voidaan kohdentaa jokaisen henkilökohtaisten tarpeiden mukaan.

Circuit

Circuit-tunti on kiertoharjoittelua monipuolisilla välineillä. Tunti tarjoaa haastetta kehon hallinnalle ja tehokasta lihastreeniä myös syville lihaksille. Nopeustreeniosiot nostavat sykettä sopivasti ja tunti sisältää myös hyvät liikkuvuusharjoitteet. Voit tehdä treenin oman kuntotasosi mukaan. Ohjaajana ft Teija Simola.

Dance Party

Aerobisella Dance-tunnilla pidetään hauskaa ja poltetaan kaloreita latino-sekä pop-musiikin tahtiin tanssien. Koreografiat ovat helpohkoja ja vauhdikkaita. Tunti sopii jo vähän liikkuneille. Ohjaajana pt Riikka Lausniemi.

HIIT

HIIT eli High Intensity Interval Training on tehokas ja intensiivinen hapenottokykyä ja lihaskuntoa parantava intervallitunti, jossa kovatehoiset ja palauttavat työosuudet vuorottelevat. Tunti soveltuu perusterveille ja -kuntoisille. Ohjaajana pt Riikka Lausniemi.

Jooga-Pilates

Tuki- ja liikuntaelimistön (TULE) terveyttä tukevaa harjoittelua, jossa yhdistyy voimaliikkeet ja kehonhallinta. Ohjaajana ft Satu Jauho.

Kehonhuolto 60+

Kevyttä jumppaa tasapainoillen, syviä lihaksia aktivoiden sekä liikkuvuuksia ylläpitäen ja venytellen. Ohjaaja ft Satu Jauho.

Keho kuntoon

Tällä lihaskuntotunnilla jumpataan eri välineitä apuna käyttäen, muun muassa kahvakuulalla. Tunti sopii kaikenkuntoisille. Ohjaajana ft Pirjo Koskinen.

Kuntojumppa

Kuntojumppa on kaikille sopiva monipuolinen ja tehokas jumppa, jossa ei ole vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä vaan keskitytään sykkeen nostamiseen ja lihasvoimaharjoitteisiin joko kehon omalla painolla tai käsipainoilla. Mukaansa tempaava musiikki tekee harjoittelusta mukavampaa. Tunti koostuu alkulämmittelystä, sykeosuudesta, lihaskunto-osuudesta sekä lyhyistä palauttavista venyttelyistä. Ohjaajana ft Eeva Kanerva.

Niska &selkä 45'

5 kerran kurssi niska- ja selkäkivuista kärsiville. Tunnilla pyritään keskittymään lihastasapainoon vahvistamalla heikkoja tukilihaksia ja lisäämällä liikkuvuutta sekä venyttämällä kireitä lihaksia. Ohjaajana ft Eeva Kanerva.

Vaihtuva tunti: Tekniikka ja lihaskunto 5 x (To 10.1-7.2.19)

Tämä tunti on rakennettu tukemaan painonnostotekniikoiden oppimista ja niissä kehittymistä. Tekniikoissa lähdemme liikkeelle alkeista ja harjoittelemme niitä kepin/kevyen tangon kanssa, joten mitään aiempaa kokemusta painonnostosta ei tarvitse olla. Lisäksi tunneilla on lihasvoimaharjoitteita, jotka on suunniteltu tukemaan erityisesti painonnostoa. Lopuksi aina liikkuvuusharjoitteet painonnostoa ajatellen. Tunti sopii ihan jokaiselle, tervetuloa oppimaan ja hikoilemaan! Ohjaajana ft Eeva Kanerva.

Vaihtuva tunti: Combat-Core 5 x (To 14.2-14.3.19)

Tunti on jaettu 30 min sykeosioon ja 30 minuutin keskivartalotreeniin. Varjonyrkkeily saa niska-hartiaseudulla veren kiertämään ja stressikäyrän laskemaan! Ohjaajana pt Riikka Lausniemi.

Venyttely-rentoutus

Nivelten liikkuvuuksien ylläpitoa ja parantamista, lihaskireyksien vähentämistä ja rentoutumista eri tekniikoilla hengitys huomioiden. Kesto 45 min. Ohjaaja ft Satu Jauho.

Äijäjumppa

Tämä tunti on täynnä miesenergiaa, lihaskuntoa ja liikkuvuutta! Osa tunneista pidetään kuntosalilla ja osa Kunnon Kehossa. Monipuolinen tunti, joka saa äijän kuin äijän liikkeelle. Ohjaajina ft Pirjo Koskinen ja Teija Simola.

   
Kunnon Startti.